Fysisk aktivitet

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at alle børn og unge bevæger sig mindst 60 minutter om dagen. Det behøver ikke være sammenhængende, men kan sagtens være delt op i intervaller á mindst 10 minutters varighed. Her på hjemmesiden findes en række idéer og inspiration til forskellige måder at være fysisk aktiv på. Det er sjovt at bevæge sig, man styrker sin fysik, motorik og koncentrationsevne. Man kan være sammen med vennerne og klarer sig bedre i skolen. Der er med andre ord flere gode grunde til at bevæge sig.

Inspirationskatalog_forside

Hent inspirationskataloget med 84 forskellige lege
der gør det sjovt og nemt at komme igang med at bevæge sig!

Hvordan støtter du dit barn til mere motion? Her er 10 svar hentet fra vores Facebook-side:

ANBEFALINGER

0
gange om ugen: fysisk aktivitet med høj intensitet á mindst 30 min. varighed

www.nysport.dk
Mangler du et overblik over sport til dit barn eller aktive tilbud til hele familien i din kommune? Nysport.dk er en overskuelig guide på tværs af sportsgrene, kommuner og arrangører. Start f.eks. med et smut forbi familie-Kalenderen, der indeholder et hav af spændende tilbud til familier over hele landet: motionsløb, friluftsarrangementer, introtimer til nye sportsgrene, streetsport og meget, meget mere..

www.fdf.dk/aktivitetsideer/legedatabasen
Bliv inspireret og ha det sjovt med dit barn samtidig med at I er fysisk aktive. Prøv fx Freezer, Afrikansk bombebold, Bagdels ballondans, Kukskjul eller Avisdans?
Legedatabasen er en samling af mere end 1000 lege fra FDF. På siden kan du finde en masse nye lege som du og dine børn/ venner kan prøve. Legedatabasen er også udkommet som app til iPhone og Android telefoner som du kan hente på siden ovenfor eller i app store eller google play. Den er gratis.