Støt dit barn til mere motion

Det er en gave for livet

 

 

Fysisk aktivitet

Det er sjovt at bevæge sig, man får mere energi, man styrker sin fysik, motorik og koncentrationsevne. Man kan være sammen med vennerne, man bliver mindre syg, klarer sig bedre i skolen og forebygger overvægt. Der er med andre ord rigtig mange gode grunde til at bevæge sig. Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor, at alle børn og unge bevæger sig mindst 60 minutter om dagen. Det behøver ikke være sammenhængende, men kan sagtens være delt op i intervaller af mindst 10 minutters varighed. Her på hjemmesiden findes en række idéer og inspiration til forskellige måder at være fysisk aktiv på. Fælles for ideerne er, at man ikke behøver melde sig ind i en klub og træne fast hver uge for at være med. Vi har fundet seks forskellige former for gadesport, som er sjove måder at bevæge sig på, og som ikke kræver andet, end at man går ned på gaden og går i gang.

Inspirationskatalog_forside

Hent inspirationskataloget med 86 forskellige lege
der gør det sjovt og nemt at komme igang med at bevæge sig!

Hvordan støtter du dit barn til mere motion? Her er 10 svar hentet fra vores Facebook-side:

ANBEFALINGER

0
minutters fysisk aktivitet - hver dag

0
Hvis de 60 minutter deles op, skal hver aktivitet vare mindst 10 minutter.

0
Mindst 3 gange om ugen skal der indgå fysisk aktivitet med høj intensitet af mindst 30 minutters varighed for at vedligeholde eller øge konditionen og muskelstyrken.

0
Alle børn har godt af at bruge deres krop. Det er 100% sikkert.

Film

Kontakt

SUNDHEDSSTYRELSEN

Axel Heides Gade 1 | 2300 København S | Telefon: 72 22 74 00 | E-mail: sst@sst.dk

UA-62642306-1